Ana içeriğe atla

GÜL SUYU İLE CİLT TERAPİSİ



Anneannelerimiz ve dedelerimiz gül suyunu her fırsatta yüzlerine sürmenin bir elameti vardı. Yıllar sonra bu elameti çözdüm. Anneannelerimizin ve dedelerimizin pamuk gibi olan tonton yanaklarının sırrı gül suyuymuş. 

Gül kokusuna aşık birisi olarak anneannem ve dedelerimin nasihatı olan "yüzüne gül suyuyla yıka gül gibi ol" mottosunu yıllarca cildime uyguladım. Duş aldıktan sonra, makyajımı çıkarttıktan sonra, cildime peeling uyguladıktan sonra tüm yüzüme gül suyunu uyguluyorum. Ben Gülşah markasının gül suyundan yıllardır kullanıyorum. Cildimi yatıştırdığını, temizlediğini ve gerginliğini aldığı için cilt bakımımda eksik etmediğim adım olarak yıllardır değişmeyen bir ritüelimdir.



Şimdi Gül Suyunun cilde faydalarını listeleyelim:


  • Gül suyu düzenli kullanımda cildin fazla yağ üretmesini engeller,
  • Cildi nemli ve yumuşak tutar,
  • Antiseptik özelliği ile bakteri oluşumunu engeller ve sivilce oluşumunu azaltır,
  • Hassas ciltler için içinde alkol bulunmadığından harika bir toniktir,
  • Kızarık ciltleri yatıştırır,
  • Peeling sonrası oluşan gerginliği,kuruluğu ve kaşıntıyı alır,
  • Gözeneklerin sıkılaşmasına yardımcı olur.
  • Cildin alt katmanlarına inerek oluşan yağ ve kiri temizler tekrar oluşmasını önler.
  • Cilt lekelerini zamanla açar ve daha berrak bir cilt rengine kavuşmanıza yardımcı olur.
Peki ben Gül Suyunu nasıl kullanıyorum ? İnanamayacaksınız ama gül suyunu sprey bir tüpün içine koyup  saçlarıma uyguladığımda elektriklenmesini alıyor ve yumuşacık yapıyor. Aynı şekilde yine sprey bir tüpün içindeki gül suyunu buzdolabına koyup yaz aylarında cildime uyguluyorum. Hem cildi ferahlatıyor hem de sıcaktan oluşan bakterilerin çoğalmasını engelliyor. Makyajımı çıkartıktan sonra gül suyunu bir miktar pamuğa dökerek tüm cildimi siliyorum. Böylelikle tüm gün cildimde duran makyajdan steril bir şekilde arınmamı sağlıyor. Makyaj yaparken farların pigmentasyonunu güçlendirmek için fırçama gül suyu sıkıyorum. Tüm toz makyaj ürünlerinin daha metalik ve kalıcı durması için bu adımı uygulamadan geçmeyin derim. 

Gül suyu deyip geçmeyin. Çok güvenerek kullandığım bir cilt bakım ürünü. Gül başlı başına tüm kozmetik ürünlerinin içinde bulunan bir madde. Bu sebeple saf Gül Suyu kullanmanız cildiniz için bir bakım terapisi oluşturacaktır. Size tavsiyem cilt bakım ritüelinize gül suyunu da ekleyin ve düzenli olarak kullanın. 1 aya kalmadan cildinizdeki farkı göreceksiniz.








Görseller bana aittir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEK HIZLI TREN, ANKARA VE ANITKABİR GEZİSİ

Merhabalar, gezi yazılarıma bir yenisini daha ekliyorum. Tren yolculukları popülerken bu dönemde bir gezi de biz yapalım dedik. Yüksek Hızlı Tren'le Ankara yolculuğu yapmak için sabah erkenden yola koyulduk. Yaklaşık bir hafta önce PTT şubesinden Yüksek Hızlı Tren biletimizi aldık. 25 yaşına kadar biletlerde öğrenci indiriminden yararlanabiliyorsunuz. Biletleri, internetten de alabiliyorsunuz ama biz kış tarifesine geçtiği için alamadık, Pendik Tren Garı'ndan alabiliyorsunuz yada size en yakın PTT şubesinden alabiliyorsunuz. Ankara'ya günü birlik bir seyahat yaptık kız kardeşimle.Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanarak yaptığımız yolculuğun detaylarını ve Yüksek Hızlı Tren hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşacağım. İlk defa Yüksek Hızlı Tren'e bindim. Anadolu Yakası'nda oturanlar için oldukça rahat olan Yüksek Hızlı Tren Kadıköy-Tavşantepe metrosunda Pendik durağından inip Yüksek Hızlı Tren(YHT) tabelalarını takip ederek aşağıya doğru bir istikametle 500 m

EN SEVDİĞİM GÖZ KALEMİ: MAC TEDDY GÖZ KALEMİ

MAC TEDDY GÖZ KALEMİ Bir ürün incelemesi postu ile karşınızdayım. Sanırım ilk makyaj ürünüm Mac Teddy Göz Kalemi. Gözlerim ela rengine sahip ve bu elalığı en güzel ortaya çıkaran göz ürünü Mac Teddy Göz kalemi. Aslında tüm göz renklerini ortaya çıkaran değişik bir aurası var. Mac Cosmetics  markasının en ünlü ürünü olan Teddy kalem değişik yansımalara sahip bakırlık ve kahvelik bulunduran kremsi bir kozmetik ürünü. Mac Teddy kalem, yapı olarak çok yumuşak. Gözlerinizin içine sürdüğünüzde kaymak gibi kayıp gidiyor diyebilirim.  RENGİ VE FORMÜLASYONU HAKKINDA Renk olarak yorumlarsam, çok koyu bir kahverengi asla beklemeyin, ışıltılı bronz, hafif kızıllık ve bakırlık barındıran bir renk diyebilirim. Mac Teddy Göz kalemini gözlerimin iç kısımlarına veya eyeliner gibi smokey bir şekilde kullanıyorum. Çok kurtarıcı bir renk olduğu için göz kapaklarımın tümüne yayarak uyguluyorum. Çünkü kremsiliği olsun, kalıcılığı olsun bu kalem göz makyajlarının ömrünü uzatabiliyor.

GÖZENEKLERE ELVEDA:BEAUTY FORMULAS

         Ve yılın ilk yazısıı ... Merhabalar nasılsınız ? 2018 sakin geçiyor gibi. O zaman güzelliğe devam. Size iki üründen bahsetmek istiyorum.            Siyah noktaları yüzünden, cilt temizliğine güvenmeyen kızlar, artık cildinizin tertemiz olmaması için hiç bir etken yok.  Watsons'lara yeni gelen bir marka olan Beauty Formulas bu derdimizi ortadan kaldırmaya bire bir.  Ankara gezimde Ankara Tren Garı'nın içindeki Watsons'tan satın almıştım ve akşamına bu maskeyi kullandım. Yaklaşık 16 Aralık'tan beri haftada 1 kere kullanıyorum. Cildimin gerçekten arındığını hissetirdi bana. Kendi titizliğimden mi yoksa takıntımdan mı bilmiyorum ama, seyahat ettiğinizde ve eve geri döndüğünüzde cildinizi aşırı kirli hissediyor musunuz? Benim cevabım maalesef ki evet... Çünkü her şehrin havası çok farklı, alışkın olduğumuz o havadan cildimizi koparıp başka bir havayla buluşturuyoruz. Mesela doğa yürüyüşleri olsun, yaz tatilleri olsun cildimin çok temiz olduğunu düşünüyorum. Fa