Ana içeriğe atla

İLK MAKYAJ RÖPORTAJIM: ALP KAVASOĞLU İLE MAKYAJ DEDİKODULARI

MAYBELLİNE MAKE UP ARTİSTİ ALP KAVASOĞLU’NDAN MAKYAJ TÜYOLARI

Beni oldukça heyecanlandıran, sorularımı hiç sıkılmadan kırmadan cevaplayan, Alp Kavasoğlu’na buradan çok teşekkür ederim. Benim en büyük başarım bu röportaj olarak görüyorum. Genç bir gazeteci adayıyım ve sevdiğim bir mecra da makyaj konusunda benimle sohbet ederek beni sevindiren mutlu eden insana teşekkürü bir borç bilirim. Böylelikle ilk röportajımı bloğumda yayınlamış oluyorum.

Gazetecilik eğitimimde röportaj ödevim vardı. Bir çok youtuberla mail yoluyla röportaj yaptım fakat yüz yüze bir fırsat bulup Alp Kavasoğlu ile yapınca mutlulukta havalara uçtum diyebilirim. Bu hoş ve bol bol makyaj konuştuğumuz sohbeti sizinde okumanızı istedim. Benimle bu heyecanı paylaştığınız için çok teşekkür ederim.



Maybelline New York’un Global make up artisti Alp Kavasoğlu ile bir araya geldik. Mesleğine duyduğu aşkla birlikte 2016 İlkbahar yaz makyaj trendlerinden, pratik tüyolardan, strobing modasından daha nice konulara kadar konuştuğumuz sımsıcak bir sohbetle vaat ediyorum. Alp Kavasoğlu’nun New York Moda Haftası’nda ünlü modellere yaptığı makyajların yankıları devam ederken uyguladığı teknikleri en ince ayrıntısıyla sizlerle paylaşıyor.


Öncelikle sizinle tanışma fırsatı yakaladığım için çok mutluyum bunu dile getirmek isterim.  Türkiye’de makyaj ürünlerinin yurtdışına oranla azlığından bahsetmek istiyorum. Sizce ürünlerin azlığının sebepleri neler olabilir?

Alp Kavasoğlu: Aman aşk olsun ben de memnun oldum öncelikle. Şunu söyle açıklayabilirim aslında Maybelline’nin açısından her ülkenin başka bir portfolyosu ve ürünleri var. Her ülkenin kendi cilt tonlarının, cilt yapısına göre farklı ürünler dağılıyor. Amerika portfolyosu sizinde çok beğendiğibiz benimde çok beğendiğim bir portfolyolardan bir tanesi. Amerika başka oluyor Avrupa başka oluyor Doğu başka oluyor. O yüzden Türkiye’ye en uygun ürünleri getirmeye çalışıyorlar benim bildiğim kadarıyla. Mesela Lash Sensational Amerika’da satışta rekorlar kıran bir maskara ama Türkiye’ye daha yeni geldi. O yüzden o kadar sevinçli ve mutluyuz ki Lash Sensatinal çok büyük bir olay bu arada Türkiye’ye gelmesi. Çünkü çok güzel bir maskara. Doğal olarak her ülkede makyaj sektörü geliştiği için bizim ülkemizde de gelişmeye başlıyor.


Youtube’de çok eğlenceli bir kanalınız var. ‘Siz Kimsiniz?’ Fezi Altun’la birlikte keyifli bir o kadar da komik sohbetlerin döndüğü bir kanal. Gerçekten çok samimisiniz evimizin bir köşesinde makyajdan sohbet edermiş gibi videolar yayınlıyorsunuz. Youtube serüveniniz nasıl başladı?

Alp Kavasoğlu: bizim serüvenimiz çok garip başladı aslında. Kariyer planımızda Youtube yoktu Fevzi’yle ikimizin. Bir gün yine böyle Fevzi’yle çok yakın arkadaşız zaten gene bir gün bana geldi oturduk karşılıklı dedikodu yaparken bu dedikoduyu neden kamera önünde yapmıyoruz çok eğleniyoruz biz seninle dedik ondan sonra acaba seyrederler mi diye düşündük. İyi hadi yapalım dedik. Ve başladı yani daha çok yeni iki buçuk üç ay oldu ama iyi gidiyor.





Youtube’den Siz Kimsiniz kanalınızda yakından takip ediliyor. Yakın zamanda Amerika gezinizde make up mağazalarındaki alışverişlerinizi yayınladınız. Benim en çok sormak istediğim sorulardan biri Amerika gezinizde aklınızda kalan dikkat çekici makyaj ürünü hangisiydi ?

Alp Kavasoğlu: kesinlikle ombre dudak. Bu Asya’da bu Japonya ürünlerinden hediye ettiler bana Maybelline New York’ta. Yani Tokyo grubu oradaydı. Tokyo değil pardon Japonya’nın bütün grubu oradaydı. Bir ombre dudak yapmışlar bir rujda üç renk vardı. Bir kere sürüyorsun kendiliğinden ruj ombre yapıyordu benim en dikkatimi çeken ilginç ürün bugüne kadar gördüğüm makyaj ürünü oydu.

Yine Youtube kanalınızdan gidersek benimde en dikkat çeken makyaj ürünüm Japon makyaj ürünleri serisinden kirpik kıvırıcıydı.

Alp Kavasoğlu: Aynen minik olan. Çünkü onlar çok kısık gözlü oldukları için kirpik kıvırıcıları da o kadar küçük oluyor.

Makyaja yeni başlayanlar için cildi yormayacak saf temiz ürünler neler olabilir?

Alp Kavasoğlu: BB kremler. Çok derin problemler olmadığı sürece ki problemler varsa da ben hep söylüyorum o problemleri kişisel olarak yani noktasal olarak kapatma taraftarıyım. BB kremle kapatmak yeterli ben çok seviyorum BB kremleri hem nemlendiriyor hem bakım yapıyor hem renk veriyor falan filan. Kalıcı ürünler mesela çok önemli mesela color tatto yirmi dört saat kalıcı ürünler. Şey çok önemli sabah makyaj yapıyorsunuz akşam göz kalemi elmacık kemiğe iniyor ve SnapChat filtresi gibi oluyor. O yüzden daha kalıcı ürünleri tercih ediyorum.

Makyaj moda haline geldi ve 18 yaşından küçük genç kızlarımız makyaj yapmaya başladı. Bu durum hakkındaki görüşlerinize danışmak isterim.

İhtiyaçları mı gerçekten? Artık sosyal medya o kadar güçlü ki yani doğal oalrak onlarda istiyorlar. Workshoplara bile yaşı küçük genç kızların katılımı fazla gelsinler izlesinler fakat o yaşta o kadar ağır makyaj olmamalı. Maskara mı sürmek istiyor tamam. Ama fondöten için çok erken. Zaten pırıl pırıl ciltleri hiçbir şeye ihtiyaçları yok. Biraz daha beklemeleri yani genç kızlara okey ama daha lise ve ortaokuldakilere daha erken. Sadece oyun kısmında olsunlar bence.

Yine sosyal medyanın gücüyle birlikte erken yaşta botoks estetik ameliyatları yaptırma isteği çoğaldı. Artık 15-16 yaşında yolun başında olan gençlerimiz mimik çizgilerinden şikayet etmeye başladı. Düşünceleriniz nelerdir?

Alp Kavasoğlu: dürüst olmak gerekirse bende botoksa erken yaşta başladım. Çünkü 24 yaşında başladım botoks yaptırmaya. Benim botoks yatırmaya başlama sebebim benim ailem genetik olarak çok çabuk yaşlanan bir cilt yapısına sahip. Mesela rahmetli Anneciğim çok çabuk kırıştıv gözleri falan ve şeyi fark ediyordum hani bende çok büyük bir adamım atmosfer basıncı sana göre farklı bana göre doğal olarak farklı. 1.95 boyundaki bir adam için. Ben erken başladım ama benimkisi de tek tip olamk için değil. Ben anti aging için yapmak istiyordum.yani çok çabuk kırışmak istemiyordum. Bu benim altını çizerek söylediğim bir şey ben Anti Aging için yaptırdım. Özellikle söylediğim şeylerden farklı yüze sahip olayım diye değil. Yüz kaslarımı kaybetmemek için çünkü ne kadar erken başlarsan ne kadar erken yaptırırsan bir yerden sonra fayda etmiyor.

Lafı açılmışken bilinçlendirmek için Anti Aging kremleri gerçekten işe yariyor mu? Önerileriniz neler olur?

Tabi ki işe yarıyor. Tabi ki çok minimalize etkisi var. Senin cildin kırışmaya başladığı anda sende bende biliyoruz ne yaparsan yap hiçbir krem işe yaramıyor. Senin ışıklardan korunman lazım kırışmaman için, agresif bir mimiğin vardır o olmamalıdır. Ama tabi bunlar sağlanamadığı için anti aging takviyeleri gerekiyor.

Buradan tekrardan kendisine samimiyetine çok teşekkür ediyorum. Yaklaşık 1 yıl öncesi bu röportajı yapmıştım. Blogumda röportajlara yer vermeye devam edeceğim. 


Cansu Akın'da Maybelline Workshop'unda yer alan youtuberdı.


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEK HIZLI TREN, ANKARA VE ANITKABİR GEZİSİ

Merhabalar, gezi yazılarıma bir yenisini daha ekliyorum. Tren yolculukları popülerken bu dönemde bir gezi de biz yapalım dedik. Yüksek Hızlı Tren'le Ankara yolculuğu yapmak için sabah erkenden yola koyulduk. Yaklaşık bir hafta önce PTT şubesinden Yüksek Hızlı Tren biletimizi aldık. 25 yaşına kadar biletlerde öğrenci indiriminden yararlanabiliyorsunuz. Biletleri, internetten de alabiliyorsunuz ama biz kış tarifesine geçtiği için alamadık, Pendik Tren Garı'ndan alabiliyorsunuz yada size en yakın PTT şubesinden alabiliyorsunuz. Ankara'ya günü birlik bir seyahat yaptık kız kardeşimle.Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanarak yaptığımız yolculuğun detaylarını ve Yüksek Hızlı Tren hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşacağım. İlk defa Yüksek Hızlı Tren'e bindim. Anadolu Yakası'nda oturanlar için oldukça rahat olan Yüksek Hızlı Tren Kadıköy-Tavşantepe metrosunda Pendik durağından inip Yüksek Hızlı Tren(YHT) tabelalarını takip ederek aşağıya doğru bir istikametle 500 m

EN SEVDİĞİM GÖZ KALEMİ: MAC TEDDY GÖZ KALEMİ

MAC TEDDY GÖZ KALEMİ Bir ürün incelemesi postu ile karşınızdayım. Sanırım ilk makyaj ürünüm Mac Teddy Göz Kalemi. Gözlerim ela rengine sahip ve bu elalığı en güzel ortaya çıkaran göz ürünü Mac Teddy Göz kalemi. Aslında tüm göz renklerini ortaya çıkaran değişik bir aurası var. Mac Cosmetics  markasının en ünlü ürünü olan Teddy kalem değişik yansımalara sahip bakırlık ve kahvelik bulunduran kremsi bir kozmetik ürünü. Mac Teddy kalem, yapı olarak çok yumuşak. Gözlerinizin içine sürdüğünüzde kaymak gibi kayıp gidiyor diyebilirim.  RENGİ VE FORMÜLASYONU HAKKINDA Renk olarak yorumlarsam, çok koyu bir kahverengi asla beklemeyin, ışıltılı bronz, hafif kızıllık ve bakırlık barındıran bir renk diyebilirim. Mac Teddy Göz kalemini gözlerimin iç kısımlarına veya eyeliner gibi smokey bir şekilde kullanıyorum. Çok kurtarıcı bir renk olduğu için göz kapaklarımın tümüne yayarak uyguluyorum. Çünkü kremsiliği olsun, kalıcılığı olsun bu kalem göz makyajlarının ömrünü uzatabiliyor.

GÖZENEKLERE ELVEDA:BEAUTY FORMULAS

         Ve yılın ilk yazısıı ... Merhabalar nasılsınız ? 2018 sakin geçiyor gibi. O zaman güzelliğe devam. Size iki üründen bahsetmek istiyorum.            Siyah noktaları yüzünden, cilt temizliğine güvenmeyen kızlar, artık cildinizin tertemiz olmaması için hiç bir etken yok.  Watsons'lara yeni gelen bir marka olan Beauty Formulas bu derdimizi ortadan kaldırmaya bire bir.  Ankara gezimde Ankara Tren Garı'nın içindeki Watsons'tan satın almıştım ve akşamına bu maskeyi kullandım. Yaklaşık 16 Aralık'tan beri haftada 1 kere kullanıyorum. Cildimin gerçekten arındığını hissetirdi bana. Kendi titizliğimden mi yoksa takıntımdan mı bilmiyorum ama, seyahat ettiğinizde ve eve geri döndüğünüzde cildinizi aşırı kirli hissediyor musunuz? Benim cevabım maalesef ki evet... Çünkü her şehrin havası çok farklı, alışkın olduğumuz o havadan cildimizi koparıp başka bir havayla buluşturuyoruz. Mesela doğa yürüyüşleri olsun, yaz tatilleri olsun cildimin çok temiz olduğunu düşünüyorum. Fa