Ana içeriğe atla

DENİZ, KUM, GÜNEŞ: EYVAHH SAÇLAR!

          Dememek için! Saçlarımızı deniz suyu, havuz suyu ve güneşe karşı korumamız gerekir. Saçlarımız yaz aylarında kurumaya başlar. Bunun sebebi ise cildimiz terlemeden ötürü su kaybeder ve saçlarımız da kurur. Yakın çevreme sürekli su için diye baskılarımda bu sebeptendir. Çünkü vücuttaki su oranı azaldığında sivilceler, kuru bir cilt ve keçe gibi olan saçlara davetiye hazırlamış oluyoruz. Bunu ortadan kaldırmak için gerçekten yanınızda bir cam şişe taşıyın. Benim size en büyük tavsiyem budur. Bittikçe yenileyin 1 hafta sonunda suyun saçlarınıza cildinize nasıl iyi geldiğini göreceksiniz. Bu önerim saçları içten onarma içindi. Beslenmemiz ise bu dönemde yine çok önemli çünkü saçlarımız vücudumuzdaki vitaminlerle beslenir. Yağlı, karbonhidratlı besinlerden uzak durmamız gerekiyor. Saçlardaki cansızlığı ortadan kaldırmak için.




Ne yapıyormuşuz ? BOL SU İÇİYORMUŞUZ…


          Şimdi ise dıştan saçlarımızın onarımına geçelim. Uzmanlar tabi ki bu tür işleri iyi biliyor ama saçı sürekli yıkamak ben kendim de gözlemlediğimden yola çıkarak size tavsiye vereyim saçı hiç yıpratmıyor. Her gün saçlarımı yıkayan birisi olarak, saçlarım gün boyu dış etkenlere maruz kalıyor ve bende çok yıprandığını hissediyorum. Bu iyi bir tavsiye olmayabilir fakat ben rahatsız oluyorum. Saçlarımı her akşam yıkadığım için su sıcaklığı çok önemli. Eğer sıcak suda saçlarımı yıkarsam saçımda kuruluk ve kırılmalar oluyor. Kesinlikle saçlarımı soğuk suyla yıkıyorum.  Saçlarımı Gratislerde satılan İnecto Şampuanla yıkıyorum.

Arındırıcı bir etkisi var silikon içermiyor. Saçlarım ağırlaşmıyor. Hindistan cevizi yağı içeriyor. Saçlarımı yıkadıktan sonra ben kurutucuyla kurutmuyorum. Ancak kışın kurutuyorum oda çok acelem yoksa. Havluyla sarıp 1-2 saat havlu da saçlarımı bekletiyorum. Uzun lafın kısası havluyla kurutmuş oluyorum ve asla havluyla saçlarımı tabir-i acizse haşır haşır elimle kurutmuyorum. Kendi halinde sarıp bırakıyorum. Eğer öyle kurutursam elektriklenmesini ve keçe gibi olmasını sağlarım. Biz bunu istemiyoruz. Hacimli, parlak ve canlı olmasını istiyoruz. 1-2 saat havluda beklettikten sonra Elseve Mucizevi Yağı kullanıyorum ya da Pantene Argan Yağını kullanıyorum. İkisi de oldukça güzel saç yağları. Herhangi birisini sürdükten sonra saçlarımı tarama işlemine geçiyorum.


Tatilde yine bu rutinimi bozmadım ama bir ürün daha ekledim: havlu ile 1-2 saat bekletme, yağların gücü, tarama aşaması ve saç kremi...
Denizin tuzu ile oluşan saçtaki katılık bizim moralimizi bozmasın. Aslında saçlar deniz suyuyla da besleniyor fakat güneş anında kuruttuğu için bu zorlaşıyor.  Tatil döneminde saçlarınızı yıkadığınız esna da bir saç kremi sürüp bekletip durulamanızı tavsiye ederim.Saçlarınızı ağırlaştırmayacak bir saç kremi kullanın. saç kreminin içeriğinde avakado ya da Hindistan cevizi yağı özü olsun. çünkü saçı en hızlı onaran bitkisel içerikler bunlar.  Saç kremi olarak İnecto Saç Bakım Kremini kullanıyorum. Mis gibi kokusu saçları hacimleştirmesini ve tarağın saçta yağ gibi kaymasına sebep oluyor.
Bir de duşa girmeden önce keşfetmiş olduğum Yves Rocher'nin Yıpranmış saçlar için Onarıcı saç yağını kullandım. saçlarımı at kuyruğu yapıp Onarıcı Yağdan elime az miktarda aldım ve saçlarımın uçlarına yedirerek uyguladım. Organik Jojoba Yağı ile saçlarınızı derinlemesine besliyor dış etkenlerden de koruyor. Formülünde bulunan Organik Babassu ve Güney Amerika Fındığı Yağı saçlarımızı yağlandırmadan onarıyor. yaklaşık bir 10 dakika beklemeden sonra saçlarımı yıkıyorum. daha etkili bir sonuç için ise saçlarıma bu yağı sürüp, sıcak ıslak havluya sararak bekletiyorum. sonra da yine duruluyorum. faydasını çok gördüm Yves Rocher markası içerik olarak güvendiğim ve tavsiye ettiğim bir marka. bu ürünü deneyin derim.
          
Yazın saçıma şekil veremiyorum, tatile de gidemedim deniz tuzu bir şekle sokardı illa ki diyenlere: Toni&Guy Deniz Tuzu Etkili Saç Spreyi tavsiye edebilirim. İki yıldır kullanıyorum. Bir çok kişi faydasını göremedim bana yaramadı diyor ama ben gayet memnunum. şehir de saçlarım denizden çıkmış gibi oluyor bu da beni mutlu ediyor.


Eeee o zaman ışıl ışıl, yumuşacık saçlarımızla yeni sezona hazırııız!









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEK HIZLI TREN, ANKARA VE ANITKABİR GEZİSİ

Merhabalar, gezi yazılarıma bir yenisini daha ekliyorum. Tren yolculukları popülerken bu dönemde bir gezi de biz yapalım dedik. Yüksek Hızlı Tren'le Ankara yolculuğu yapmak için sabah erkenden yola koyulduk. Yaklaşık bir hafta önce PTT şubesinden Yüksek Hızlı Tren biletimizi aldık. 25 yaşına kadar biletlerde öğrenci indiriminden yararlanabiliyorsunuz. Biletleri, internetten de alabiliyorsunuz ama biz kış tarifesine geçtiği için alamadık, Pendik Tren Garı'ndan alabiliyorsunuz yada size en yakın PTT şubesinden alabiliyorsunuz. Ankara'ya günü birlik bir seyahat yaptık kız kardeşimle.Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanarak yaptığımız yolculuğun detaylarını ve Yüksek Hızlı Tren hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşacağım. İlk defa Yüksek Hızlı Tren'e bindim. Anadolu Yakası'nda oturanlar için oldukça rahat olan Yüksek Hızlı Tren Kadıköy-Tavşantepe metrosunda Pendik durağından inip Yüksek Hızlı Tren(YHT) tabelalarını takip ederek aşağıya doğru bir istikametle 500 m

EN SEVDİĞİM GÖZ KALEMİ: MAC TEDDY GÖZ KALEMİ

MAC TEDDY GÖZ KALEMİ Bir ürün incelemesi postu ile karşınızdayım. Sanırım ilk makyaj ürünüm Mac Teddy Göz Kalemi. Gözlerim ela rengine sahip ve bu elalığı en güzel ortaya çıkaran göz ürünü Mac Teddy Göz kalemi. Aslında tüm göz renklerini ortaya çıkaran değişik bir aurası var. Mac Cosmetics  markasının en ünlü ürünü olan Teddy kalem değişik yansımalara sahip bakırlık ve kahvelik bulunduran kremsi bir kozmetik ürünü. Mac Teddy kalem, yapı olarak çok yumuşak. Gözlerinizin içine sürdüğünüzde kaymak gibi kayıp gidiyor diyebilirim.  RENGİ VE FORMÜLASYONU HAKKINDA Renk olarak yorumlarsam, çok koyu bir kahverengi asla beklemeyin, ışıltılı bronz, hafif kızıllık ve bakırlık barındıran bir renk diyebilirim. Mac Teddy Göz kalemini gözlerimin iç kısımlarına veya eyeliner gibi smokey bir şekilde kullanıyorum. Çok kurtarıcı bir renk olduğu için göz kapaklarımın tümüne yayarak uyguluyorum. Çünkü kremsiliği olsun, kalıcılığı olsun bu kalem göz makyajlarının ömrünü uzatabiliyor.

GÖZENEKLERE ELVEDA:BEAUTY FORMULAS

         Ve yılın ilk yazısıı ... Merhabalar nasılsınız ? 2018 sakin geçiyor gibi. O zaman güzelliğe devam. Size iki üründen bahsetmek istiyorum.            Siyah noktaları yüzünden, cilt temizliğine güvenmeyen kızlar, artık cildinizin tertemiz olmaması için hiç bir etken yok.  Watsons'lara yeni gelen bir marka olan Beauty Formulas bu derdimizi ortadan kaldırmaya bire bir.  Ankara gezimde Ankara Tren Garı'nın içindeki Watsons'tan satın almıştım ve akşamına bu maskeyi kullandım. Yaklaşık 16 Aralık'tan beri haftada 1 kere kullanıyorum. Cildimin gerçekten arındığını hissetirdi bana. Kendi titizliğimden mi yoksa takıntımdan mı bilmiyorum ama, seyahat ettiğinizde ve eve geri döndüğünüzde cildinizi aşırı kirli hissediyor musunuz? Benim cevabım maalesef ki evet... Çünkü her şehrin havası çok farklı, alışkın olduğumuz o havadan cildimizi koparıp başka bir havayla buluşturuyoruz. Mesela doğa yürüyüşleri olsun, yaz tatilleri olsun cildimin çok temiz olduğunu düşünüyorum. Fa