Ana içeriğe atla

EGE'DEN BİR RÜZGAR: ALTINOLUK


Yaklaşık 3 sezondur gittiğim ve aşık olduğum bir Ege beldesinden bahsedeceğim size, Balıkesir'in sahil kasabası Altınoluk...Yunan mitolojisinde İDA adıyla anılan Altınoluk, Kazdağları'nın bol oksijeni ve muhteşem deniziyle birleşince mavi ve yeşilin ahenkle dans eden büyüsüne kapılmamınız elinizde değil.



      Zeytin bahçeleri olsun, Safari turları olsun, Organik Pazarı olsun tatilinizde yaşamak istediğiniz, her duyguyu tadacağınız anılarla eve geri dönmüş olacaksınız. Deneyimledim.
Dediğim gibi 3 sezondur tatilimi bu şirin sahil kasabasında geçiriyorum. Gittim ama ben nasıl konaklama ihtiyacımı karşılayacağım diyenlere; Özdemir Tatil Sitesi'nde konakladım diyebilirim. 4 Kişilik bir aile için çok güzel sezonluk evleri var. Hatta 6-7 kişilik gruplarla da kalınabilir. Balkon sevenler için burası kaçırılmamalı. Sezonları Mart gibi açılıyor. Sezonluk, aylık, haftalık veya günlük daireler kiralanıyor. Oldukça uygun fiyatlı olan Altınoluk, benim gibi İstanbul'un kalabalığından gürültüsünden bıkmış ve tükenmiş birisi olarak kendimi burada huzurun kucağına bırakıveriyorum.







     Hafta sonları kalabalık oluyor fakat hafta içi Altınoluk yerlileri orada tatillerine devam ediyor. "Siz bu kadar güzel anlattınız peki ben nasıl gideceğim diyenlere; şöyle deyim özel araçla giderseniz İstanbul'dan Bursa'ya gelip Bursa'dan yaklaşık bir buçuk saat sonra Balıkesir'e ulaştıktan sonra 98 km Edremit'e doğru ilerlediğinizde Akçay'dan hemen sonra Altınoluk karşınıza çıkacaktır. Yolculuk esnasında ayçiçekleri sizi selamlıyor olacak."






ALTINOLUK VE GÜZEL DENİZİ
    
     Kelimelerle ifade edecek olursam Ege Denizi, yazın o kavuran sıcağında bile buz gibi... Denize ilk girdiğiniz zaman ayaklarınıza çakıl taşları batabilir fakat deniz terlikleri bu durumun kurtarıcısı. Zaten açıldığınız zaman kum başlamış oluyor. Denizi oldukça berrak ve temiz. Umarım insanlarımız bu cennet yeri bencillikleriyle kirletmez.
 



ALTINOLUK VE ÇARŞI

     Uzun sabah ve akşam yürüyüşleri için Altınoluk Çarşı'ya kadar yürümeye ne dersiniz? Hiç araba kullanmadım çarşıya kadar her akşam yürüdüm. Sabah yürüyüşü yapamadım çünkü hava çok sıcak oluyordu. Ağustos'un başında gittiğim tatilimde bu sefer bir durumdan şikayetçi oldum. Elektrikli Motorsikletler... Her yerden karşınıza çıkabiliyor. Küçük çocuklar çoğunlukla kullanıyor ve kaza yapıyorlar. Yürüyüşünüzü rahatsız edecek bir tek sorun bu. Umarım bir çözüm getirirler.


ORGANİK YAŞAM: ALTINOLUK PAZARI

     Ege'nin tüm güzelliklerini yaşayabileceğiniz bu şirin belde sizi çok mutlu edecek. Organik yaşama meraklıysanız Salı Pazarı ve Altınoluk'ta her sabah kurulan pazara sabah yürüyüşünüzde bir uğrayın derim. Bu sene ki ilk incirleri Altınoluk'ta yedim. Dağ çilekleri ise kokusuyla beni mest etti. Taze kekik, nane, pul biber sevenler için kaçırılmaz bir yer. Şehir hayatının inorganik ürünlerinden bıkmış ve dalında toplayıp yemeği seven birisi olarak Altınoluk Pazarı benim için gitmeye doyamadığım ve serotinini çok fazla salgıladığım bir ortam.


                         
Kurutulmamış adaçayım. Bir buket olarak satılıyor. Satan abla ise demlerken 2-3 tane yaprağını kopar dedi. Fazla koyunca çok acı olurmuş. Demlediğimde ise nane gibi bir ferahlığı vardı. Kurusundan daha çok sevdiğimi söyleyebilirim.


ALTINOLUK VE ZEYTİN BAHÇELERİ

Ege deyince aklımıza zeytin ağaçları gelir. Kazdağları'nda varlıklarını sürdüren zeytin ağaçları gelen ziyaretçilerini lezzetiyle hayran bırakıyor. Yolu Altınoluk'a düşenlerin zeytin ve zeytinyağı almadan evlerine geri dönmüyorlar. Zeytin, zeytinyağı ve zeytinyağlı sabunların başkenti ünvanını da şahsen verebilirim. İstanbul'dan oldukça uygun fiyatlara sahip. Avcılar Köyü'ne uğrarsanız en güzel zeytin ve zeytinyağlarını alabilirsiniz. Geçen yıl kurak geçmesinden ötürü bu sene zeytin azdı. Bu da iklim değişikliklerinden ve biz insanların doğayı koruyamamasından kaynaklanıyor. Fakat önümüzdeki hasatta zeytin oldukça bereketli olacakmış yakından görmüş oldum.
Bilginize...


Bu sezon 30 Temmuz-7 Ağustos arasında Altınoluk'ta tatil yaptım. 3. senemi orada geçirdim. İstanbul'a döndüğümden sonra ki hafta Avcılar Köyü'nde kundaklama sonucu 3 ayrı yerde çıkan yangını öğrendiğimde canım çok yandı. Umarım zeytin alışverişini yapmış olduğumuz ablanın zeytin bahçelerine bir şey olmamıştır.












Bu güzel şirin tatilimi sizinle paylaşmak istedim. Hem bir fikir olması için hem de tatil sezonu bitmeden orayı görmenizi istediğim için yayınlıyor olacağım. Seneye görüşürüz Altınoluk...





Yorumlar

  1. Yaaa çocukken en çok gittiğimiz yerdii 😌💕 ama çakıl taşlarından nefret ederdim 😂

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEK HIZLI TREN, ANKARA VE ANITKABİR GEZİSİ

Merhabalar, gezi yazılarıma bir yenisini daha ekliyorum. Tren yolculukları popülerken bu dönemde bir gezi de biz yapalım dedik. Yüksek Hızlı Tren'le Ankara yolculuğu yapmak için sabah erkenden yola koyulduk. Yaklaşık bir hafta önce PTT şubesinden Yüksek Hızlı Tren biletimizi aldık. 25 yaşına kadar biletlerde öğrenci indiriminden yararlanabiliyorsunuz. Biletleri, internetten de alabiliyorsunuz ama biz kış tarifesine geçtiği için alamadık, Pendik Tren Garı'ndan alabiliyorsunuz yada size en yakın PTT şubesinden alabiliyorsunuz. Ankara'ya günü birlik bir seyahat yaptık kız kardeşimle.Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanarak yaptığımız yolculuğun detaylarını ve Yüksek Hızlı Tren hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşacağım. İlk defa Yüksek Hızlı Tren'e bindim. Anadolu Yakası'nda oturanlar için oldukça rahat olan Yüksek Hızlı Tren Kadıköy-Tavşantepe metrosunda Pendik durağından inip Yüksek Hızlı Tren(YHT) tabelalarını takip ederek aşağıya doğru bir istikametle 500 m

EN SEVDİĞİM GÖZ KALEMİ: MAC TEDDY GÖZ KALEMİ

MAC TEDDY GÖZ KALEMİ Bir ürün incelemesi postu ile karşınızdayım. Sanırım ilk makyaj ürünüm Mac Teddy Göz Kalemi. Gözlerim ela rengine sahip ve bu elalığı en güzel ortaya çıkaran göz ürünü Mac Teddy Göz kalemi. Aslında tüm göz renklerini ortaya çıkaran değişik bir aurası var. Mac Cosmetics  markasının en ünlü ürünü olan Teddy kalem değişik yansımalara sahip bakırlık ve kahvelik bulunduran kremsi bir kozmetik ürünü. Mac Teddy kalem, yapı olarak çok yumuşak. Gözlerinizin içine sürdüğünüzde kaymak gibi kayıp gidiyor diyebilirim.  RENGİ VE FORMÜLASYONU HAKKINDA Renk olarak yorumlarsam, çok koyu bir kahverengi asla beklemeyin, ışıltılı bronz, hafif kızıllık ve bakırlık barındıran bir renk diyebilirim. Mac Teddy Göz kalemini gözlerimin iç kısımlarına veya eyeliner gibi smokey bir şekilde kullanıyorum. Çok kurtarıcı bir renk olduğu için göz kapaklarımın tümüne yayarak uyguluyorum. Çünkü kremsiliği olsun, kalıcılığı olsun bu kalem göz makyajlarının ömrünü uzatabiliyor.

GÖZENEKLERE ELVEDA:BEAUTY FORMULAS

         Ve yılın ilk yazısıı ... Merhabalar nasılsınız ? 2018 sakin geçiyor gibi. O zaman güzelliğe devam. Size iki üründen bahsetmek istiyorum.            Siyah noktaları yüzünden, cilt temizliğine güvenmeyen kızlar, artık cildinizin tertemiz olmaması için hiç bir etken yok.  Watsons'lara yeni gelen bir marka olan Beauty Formulas bu derdimizi ortadan kaldırmaya bire bir.  Ankara gezimde Ankara Tren Garı'nın içindeki Watsons'tan satın almıştım ve akşamına bu maskeyi kullandım. Yaklaşık 16 Aralık'tan beri haftada 1 kere kullanıyorum. Cildimin gerçekten arındığını hissetirdi bana. Kendi titizliğimden mi yoksa takıntımdan mı bilmiyorum ama, seyahat ettiğinizde ve eve geri döndüğünüzde cildinizi aşırı kirli hissediyor musunuz? Benim cevabım maalesef ki evet... Çünkü her şehrin havası çok farklı, alışkın olduğumuz o havadan cildimizi koparıp başka bir havayla buluşturuyoruz. Mesela doğa yürüyüşleri olsun, yaz tatilleri olsun cildimin çok temiz olduğunu düşünüyorum. Fa