Ana içeriğe atla

MAKYAJ SÜNGERLERİ VE AVANTAJLARI

Selamlar, makyaj konulu bir blog yazısıyla karşınızdayım. Profesyonel makyaj artistleri, makyaj da fırçalardan asla vazgeçemiyor ve cildi sanat eseri haline getiriyor. Fakat biz profesyonel pratik, günlük makyaj seven iş kadınları olarak fırçayla onca saat ürünlerin karıştırılmasını bekleyemiyoruz. Çünkü zamanımız yok. Makyaj süngerleri makyajı cilde yediren bir tekniğe sahip. Bir çok make up artist fırçaların hayatı zorlaştırdığını ve çalışan kadınların vakitleri olmadığını bildiği için makyaj süngerini öneriyor.
Peki makyaj süngerleri nasıl kullanılır bunu biliyor muyuz? O zaman hemen bu altın sorunun cevabını maddeler halinde sizinle paylaşayım.


Makyaj süngerini nasıl kullanmalıyız?


1-Makyaj süngerini ıslak kullanmalıyız.

2-Fondöteni veya likit ürünü direkt olarak cildimize sürüp daha sonra ıslak sünger ile cildimize yedirmeliyiz. 
3-Ürünleri direkt süngere değil, direkt cilde sürüp daha sonra süngerinizle yayın daha az ürün emdiğini göreceksiniz.
4-Sivri kısımlarını gözaltı ve burun kenarlarına uygulamalıyız.
5-Süngeri cildimize süpürme hareketi ile değil, yumuşak bir şekilde tampon hareketlerle uygulayın.
6-Süngeri mümkün olduğu kadar sık aralıklarla, makyajı uyguladıktan sonra yıkayın, dezenfekte olmasına özen gösterin. Bunun için beyaz kalıp sabunlardan yararlanın.
7-Süngeri sadece fondöten ve kapatıcı için kullanmayın, likit aydınlatıcı, likit bronzer hatta pudra ile sabitleme için de süngerleri tercih edebilirsiniz.

Makyaj süngerinde aradığım en önemli özellik uzun süreli dayanıklı olması. Temiz tuttuktan sonra süngerinizin ömrü uzayabiliyor. Fakat istediğim süngeri bulmak zaman aldı. Şimdi deneyimlerimden yola çıkarak kullanıp memnun kaldığım ve memnun kalmadığım süngerleri anlatacağım.


1. Real Techniques Sünger


Real Techniques markasının o meşhur pembe ve turuncu süngerlerini denedim ve sonuç kesinlikle hayal kırıklığı. Almayın diye ısrar ediyorum. Evet fırçaları ve süngerleri oldukça ünlü ama o süngerler anında küflenmeleri ve ürünü içine hapis etmeleriyle beni kendilerinden itti. Bir süngeri en az 7 8 ay kullanırım. İyi muhafaza ettiysem eğer bu süre 8 9 aya çıkar. Ama Real Techniques markasında asla bu olmadı 3. Ayda küflendi ve parçalandı. Bu da benim bu süngerleri çöpe atmamı sağladı. Bir daha da bu markadan sünger almadım. Bulaşık süngerleri gibi bir süre sonra ne kadar ıslatırsanız ıslatın, taş gibi oluyor ve parçalanıyor. Kısacası bana iyi gelmedi.



2-Yves Rocher Sünger

Yves Rocher markasının 14.99'a satılan beyaz makyaj süngerinin methini duydum. Satın aldım ve satın aldığım günden beri kullanıyorum. Yazın kullanmaya başladık ve 9 aydır bu süngeri kullanıyorum. Fondöten ve kapatıcıyı sünger, içine hapsetmiyor aksine yüzünüze homojen bir şekilde yaymanızı sağlıyor. Yves Rocher süngerini, ıslak kullanmadan cildinize kullanmayın. Çünkü nemlendirip makyaja hazırladığınız cildinizi tekrardan kurumasına ve çatlamasına sebep olursunuz. Yves Rocher sünger ıslatıldığında şişen bir yapıya sahip. Ama ıslatın dememden kastım, çok sulu bir süngerden bahsetmiyoruz. Havlu ile ıslaklığı alınmış nemli hafif ıslak bir sünger olmasını hedefliyoruz.
Yves Rocher süngeri, hafta da bir iki kere yıkıyorum. Sebebi bir kozmetik malzemesi olması ve ciltteki tüm mikrobu süngerin daha hızlı bir şekilde içinde üretmesi. Hacı Şakir'in kalıp beyaz sabununu süngerimi yıkamak için kullanıyorum. Gerçekten sonuç harika oluyor. Tüm makyaj atıklarını bir anda çıkarıyor.




3-H&M Süngerleri

Sanırım fiyat bakımından en iyi süngerleri H&M markası yapıyor. Çünkü seçenekleri çok fazla. Artık sanata dökmüşler sünger şekillerini. Ben ilk olarak küçük süngerleri merak ediyordum ve satın aldım. 10 tl'ye aldığım bu süngerler ikili olarak satılıyor ve oldukça kullanışlı. Daha sonra bu minik süngerler H&M'de 5'li olarakta satılmaya başladı. Tüm ürünü, cildinize komple uygulamanızı sağlayan bu minik süngerler ıslatıldığında hafif şişiyor ve çok fazla yumuşuyor. Küçük diye kesinlikle önyargılı olmayın. Bu minik süngerler makyaj yapmayı ve cilde tüm ürünleri yedirmeyi pratikleştiriyor.





Daha sonra H&M indiriminden 5tl gibi güzel fiyata,  burgulu şekle sahip pembe süngeri satın aldım. Bu süngeri daha önceden kullanmıştım ve evde yedek dursun diye aldım. H&M süngerlerinin hepsini gözünüz kapalı alabilirsiniz. Sert bir süngerle daha karşılaşmadım diyebilirim.







Fotoğrafların hepsi bana aittir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEK HIZLI TREN, ANKARA VE ANITKABİR GEZİSİ

Merhabalar, gezi yazılarıma bir yenisini daha ekliyorum. Tren yolculukları popülerken bu dönemde bir gezi de biz yapalım dedik. Yüksek Hızlı Tren'le Ankara yolculuğu yapmak için sabah erkenden yola koyulduk. Yaklaşık bir hafta önce PTT şubesinden Yüksek Hızlı Tren biletimizi aldık. 25 yaşına kadar biletlerde öğrenci indiriminden yararlanabiliyorsunuz. Biletleri, internetten de alabiliyorsunuz ama biz kış tarifesine geçtiği için alamadık, Pendik Tren Garı'ndan alabiliyorsunuz yada size en yakın PTT şubesinden alabiliyorsunuz. Ankara'ya günü birlik bir seyahat yaptık kız kardeşimle.Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanarak yaptığımız yolculuğun detaylarını ve Yüksek Hızlı Tren hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşacağım. İlk defa Yüksek Hızlı Tren'e bindim. Anadolu Yakası'nda oturanlar için oldukça rahat olan Yüksek Hızlı Tren Kadıköy-Tavşantepe metrosunda Pendik durağından inip Yüksek Hızlı Tren(YHT) tabelalarını takip ederek aşağıya doğru bir istikametle 500 m

EN SEVDİĞİM GÖZ KALEMİ: MAC TEDDY GÖZ KALEMİ

MAC TEDDY GÖZ KALEMİ Bir ürün incelemesi postu ile karşınızdayım. Sanırım ilk makyaj ürünüm Mac Teddy Göz Kalemi. Gözlerim ela rengine sahip ve bu elalığı en güzel ortaya çıkaran göz ürünü Mac Teddy Göz kalemi. Aslında tüm göz renklerini ortaya çıkaran değişik bir aurası var. Mac Cosmetics  markasının en ünlü ürünü olan Teddy kalem değişik yansımalara sahip bakırlık ve kahvelik bulunduran kremsi bir kozmetik ürünü. Mac Teddy kalem, yapı olarak çok yumuşak. Gözlerinizin içine sürdüğünüzde kaymak gibi kayıp gidiyor diyebilirim.  RENGİ VE FORMÜLASYONU HAKKINDA Renk olarak yorumlarsam, çok koyu bir kahverengi asla beklemeyin, ışıltılı bronz, hafif kızıllık ve bakırlık barındıran bir renk diyebilirim. Mac Teddy Göz kalemini gözlerimin iç kısımlarına veya eyeliner gibi smokey bir şekilde kullanıyorum. Çok kurtarıcı bir renk olduğu için göz kapaklarımın tümüne yayarak uyguluyorum. Çünkü kremsiliği olsun, kalıcılığı olsun bu kalem göz makyajlarının ömrünü uzatabiliyor.

GÖZENEKLERE ELVEDA:BEAUTY FORMULAS

         Ve yılın ilk yazısıı ... Merhabalar nasılsınız ? 2018 sakin geçiyor gibi. O zaman güzelliğe devam. Size iki üründen bahsetmek istiyorum.            Siyah noktaları yüzünden, cilt temizliğine güvenmeyen kızlar, artık cildinizin tertemiz olmaması için hiç bir etken yok.  Watsons'lara yeni gelen bir marka olan Beauty Formulas bu derdimizi ortadan kaldırmaya bire bir.  Ankara gezimde Ankara Tren Garı'nın içindeki Watsons'tan satın almıştım ve akşamına bu maskeyi kullandım. Yaklaşık 16 Aralık'tan beri haftada 1 kere kullanıyorum. Cildimin gerçekten arındığını hissetirdi bana. Kendi titizliğimden mi yoksa takıntımdan mı bilmiyorum ama, seyahat ettiğinizde ve eve geri döndüğünüzde cildinizi aşırı kirli hissediyor musunuz? Benim cevabım maalesef ki evet... Çünkü her şehrin havası çok farklı, alışkın olduğumuz o havadan cildimizi koparıp başka bir havayla buluşturuyoruz. Mesela doğa yürüyüşleri olsun, yaz tatilleri olsun cildimin çok temiz olduğunu düşünüyorum. Fa