Ana içeriğe atla

YENİ YIL RUHU: ARALIK AYINA GÖZ ATALIM

          Yeni yıl bir kez daha gelip kapıya çatmıştı. Ne hızlı geçiyor seneler. Sanki ben olduğum yer de duruyorum. Zaman etrafımızda hızlı bir şekilde dönüyor gibi. En sevdiğim aylardan biridir, aralık ayı. Her yer ışıl ışıl, süslü ve rengarenk. Sanırım bu kirli dünyayı, kapitalizmin izinde ilerleyerek yılbaşı tüketiciliğine kapılıp gidiyorum. Bence en güzel kapital Show Yeni yıl. Benim en kapılıp gittiğim durum heralde. Yanıp sönen ışıklar, süslü çam ağaçları, Noel baba, kar yağışını heyecanla beklemek, birazda buruk olmak... Buruk olmaktan kastım, dışarıda yaşayan insanların ve hayvanların çok üşümesi... Her şey çok acı. Her durum çok acı. Ama kimseye yetişemiyoruz.

Aralık ayında kendimi mutlu etmek için, motive etmek için kararlar aldım.


1- Çam Ağacı Süsledim


Evet babamın çok küçükken bize almış olduğu çam ağacını ve balkonda duran bahçe takımındaki masayı salona alarak güzel bir ev dekorasyonu yaptım. Evde bulunan eşyalarla değişiklikler yapınca, insan motive oluyor.. Evdeki değişiklik, ışıklar sanki evin enerjisini bile değiştiriyor gibi. Migros'ta 16 tl'ye satılan ışıklardan satın aldım. Televizyon ünitesinin üzerine de o ışıkları yerleştirdim. Rengarenk olmak aşırı güzel bir şey.




2-İngilizce'yi unutmamak adına: How I Met Your Mother dizisini izledim.


İngilizce Amerikan kültürü ile daha iyi anlaşılıyor. Bunu en iyi anlatan dizilerden bir tanesi How I Met Your Mother. Beni bu güzel motive edici diziye başlatan erkek arkadaşıma çok teşekkür ediyorum. Kesinlikle izlemediyseniz ve izlemekte geç kaldıysanız hemen başlayın derim. Ben çok geç kalmışım.


3-Bol bol meyve ve yeşil çay tükettim.


Sağlıklı beslenme serüvenimde ilerlemekteyim. Kış meyvesi olan mandalina, portakal ve narını cildim için ve soğuk hava koşullarında oluşan grip belasına tutulmamak için tükettim. Yeşil çayı da yine cildime iyi gelmesi için çok içtim. Sivilcelerimi içten tedavi etmek için gerçekten önemli bir besin. Ve tabi bol bol su içtim.


4-Soğuk günlerin acısını sinemayla ısınarak çıkardım.


Vizyona giren, Aile Arasında filmine gittim. Bu ay gerçekten gülmek istedim. Gürse Birsel kalemine çok inandığım bir senarist, yazar. Sımsıcak ve ince gündelik yaşam dokundurmaları, eleştirileri olan başarılı bir komedi filmi olmuş. Gözlerinizden yaş akarcasına gülmek istiyorsanız gidin. Fragmanı da bırakıyorum.

https://www.youtube.com/watch?v=N-hyXVxNNjM

5-Yılbaşı Kurabiyeleri yaptım.


Yakın çevrem bilir. Tatlıdır, pastadır, kurabiyedir yaptıkça motive olduğum bazı tariflerim vardır. Bunlardan birisi bu ay öğrendiğim yılbaşı ambiyansına uygun tarçınlı kurabiyeler. Meraklılarına tarifi de hemen aşağıya bırakıyorum.

1 yumurta
250gr şeker
250gr tereyağ
Bu üçlüleri bir güzel mikserle karıştırıyoruz. Daha sonra ise:
500gr tam buğday unu
1 paket vanilya şekeri
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı tarçın
ekleyerek, elimizle bir güzel yoğurup 1 saat buzdolabında hamuru bekletiyoruz. Daha sonra hamuru açıp, çam ağacı olsun yıldız olsun ayıcık olsun kalıplarla şekillendirerek tepsiye dizdim. Fırında 170 derece de 15 dakika pişirmeye bırakıyoruz. Afiyet olsun. Deneyenlerin ellerine sağlık.



6-Aralık ayı boyunca Pazar günleri bakım günleridir.


Kendime düzenli bakım yapmak için haftanın bir gününü belirledim. O da pazar günü oldu. Saçlarıma Yves Rocher yağını kullandım. Cildime nemlendirici etkili maske yaptım. Peeling yaptım düzenli olarak. Kendinizi motive etmek için kendinize yatırım yapın. Gerçekten bu bir insanın kendine yapacağı en büyük eylem.




7-Biraz ışıltıdan hiçbir şey olmaz.


Nail art çalışması yaptım diyebilirim. Tırnaklarıma metalik renkler sürmeyi çok seviyorum. Şimdi ise yeni keşfim Wet'n Wild'in simli ojesi. Toz pembe ve rose gold yansımaları çok net olan gliterlı bir oje. Gidin bulun alın. İndirim de 3 tl.





8-Keşifler ve Geziler yaptım.

Ankara'ya günü birlik bir gezi yaptık. Onu da bloğumda sizinle paylaşmış oldum hemen linkini de bırakayım. http://hulyaeryilmaz.blogspot.com.tr/2017/12/yuksek-hizli-tren-ankara-ve-anitkabir.html

Değişik ve manevi değeri yüksek aktiviteler yapmak insana çok iyi geliyor.



Aralık ayı boyunca tüm hafta sonları sahilde yürüyüş yaptık annemle. Temiz hava almak ve biraz yürüyüş yapmak bir ay boyunca çok iyi geldi diyebilirim. Kış aylarında havanın temizliği insanı iki kat mutlu ediyor ve motive ediyor. Tavsiye ederim.


Yılbaşında en çok Mısır Çarşısı'na gitmeyi çok istemiştim. Yıllardır bir türlü kısmet olmamıştı. Çünkü bayramlarda olduğu gibi yılbaşında da Mısır Çarşısı, Eminönü farklı bir atmosfere bürünüyor. Yılbaşında ışıklar, süsler o kadar eğlenceli ve güzel oluyor ki, görmeniz lazım. Kendi gözümden bir karelerle bu hazzı yaşamanızı istedim.



Veeeeee Nimet ablamıza ve Kuru Kahveci Mehmet Efendimize uğramazsak olmazdıı...




          Umarım bu yıl bol kahkaha atacağımız, sevinçten yüzümüzün buruşacağı bir yıl olur. Deniz sesi insana nasıl huzur veriyorsa bu yıl öyle huzurlu, dingin geçsin. Tüm istedikleriniz sizin olsun. Kötüler kazanmasın. Mutlu yıllaaaaaar.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

YÜKSEK HIZLI TREN, ANKARA VE ANITKABİR GEZİSİ

Merhabalar, gezi yazılarıma bir yenisini daha ekliyorum. Tren yolculukları popülerken bu dönemde bir gezi de biz yapalım dedik. Yüksek Hızlı Tren'le Ankara yolculuğu yapmak için sabah erkenden yola koyulduk. Yaklaşık bir hafta önce PTT şubesinden Yüksek Hızlı Tren biletimizi aldık. 25 yaşına kadar biletlerde öğrenci indiriminden yararlanabiliyorsunuz. Biletleri, internetten de alabiliyorsunuz ama biz kış tarifesine geçtiği için alamadık, Pendik Tren Garı'ndan alabiliyorsunuz yada size en yakın PTT şubesinden alabiliyorsunuz. Ankara'ya günü birlik bir seyahat yaptık kız kardeşimle.Yüksek Hızlı Tren (YHT) kullanarak yaptığımız yolculuğun detaylarını ve Yüksek Hızlı Tren hakkında bilmeniz gerekenleri sizinle paylaşacağım. İlk defa Yüksek Hızlı Tren'e bindim. Anadolu Yakası'nda oturanlar için oldukça rahat olan Yüksek Hızlı Tren Kadıköy-Tavşantepe metrosunda Pendik durağından inip Yüksek Hızlı Tren(YHT) tabelalarını takip ederek aşağıya doğru bir istikametle 500 m

EN SEVDİĞİM GÖZ KALEMİ: MAC TEDDY GÖZ KALEMİ

MAC TEDDY GÖZ KALEMİ Bir ürün incelemesi postu ile karşınızdayım. Sanırım ilk makyaj ürünüm Mac Teddy Göz Kalemi. Gözlerim ela rengine sahip ve bu elalığı en güzel ortaya çıkaran göz ürünü Mac Teddy Göz kalemi. Aslında tüm göz renklerini ortaya çıkaran değişik bir aurası var. Mac Cosmetics  markasının en ünlü ürünü olan Teddy kalem değişik yansımalara sahip bakırlık ve kahvelik bulunduran kremsi bir kozmetik ürünü. Mac Teddy kalem, yapı olarak çok yumuşak. Gözlerinizin içine sürdüğünüzde kaymak gibi kayıp gidiyor diyebilirim.  RENGİ VE FORMÜLASYONU HAKKINDA Renk olarak yorumlarsam, çok koyu bir kahverengi asla beklemeyin, ışıltılı bronz, hafif kızıllık ve bakırlık barındıran bir renk diyebilirim. Mac Teddy Göz kalemini gözlerimin iç kısımlarına veya eyeliner gibi smokey bir şekilde kullanıyorum. Çok kurtarıcı bir renk olduğu için göz kapaklarımın tümüne yayarak uyguluyorum. Çünkü kremsiliği olsun, kalıcılığı olsun bu kalem göz makyajlarının ömrünü uzatabiliyor.

GÖZENEKLERE ELVEDA:BEAUTY FORMULAS

         Ve yılın ilk yazısıı ... Merhabalar nasılsınız ? 2018 sakin geçiyor gibi. O zaman güzelliğe devam. Size iki üründen bahsetmek istiyorum.            Siyah noktaları yüzünden, cilt temizliğine güvenmeyen kızlar, artık cildinizin tertemiz olmaması için hiç bir etken yok.  Watsons'lara yeni gelen bir marka olan Beauty Formulas bu derdimizi ortadan kaldırmaya bire bir.  Ankara gezimde Ankara Tren Garı'nın içindeki Watsons'tan satın almıştım ve akşamına bu maskeyi kullandım. Yaklaşık 16 Aralık'tan beri haftada 1 kere kullanıyorum. Cildimin gerçekten arındığını hissetirdi bana. Kendi titizliğimden mi yoksa takıntımdan mı bilmiyorum ama, seyahat ettiğinizde ve eve geri döndüğünüzde cildinizi aşırı kirli hissediyor musunuz? Benim cevabım maalesef ki evet... Çünkü her şehrin havası çok farklı, alışkın olduğumuz o havadan cildimizi koparıp başka bir havayla buluşturuyoruz. Mesela doğa yürüyüşleri olsun, yaz tatilleri olsun cildimin çok temiz olduğunu düşünüyorum. Fa